piatok 18. decembra 2015

Pamätám si vás všetky

Ak máte radi napätie, určite vás poteší kniha PAMATUJI SIVÁS VŠECHNY
Výzor
Už samotná obálka vyzerá dosť zaujímavo. Pre mňa by takto nejako desivo mal vyzerať samotná obálka thrilleru, pretože bez správnej obálky je kniha ľahko prehliadnuteľná. Táto však stojí za prečítanie, čo o nej vypovedá i samotná obálka.
Obsah (v češtine)
U ledového islandského fjordu leží vesnice duchů... královna islandské krimi přichází s mrazivým thrillerem, poprvé bez právničky Tóry, ale i tak naberete dech až na konci.
Když se tři mladí lidé z Reykjavíku rozhodnou, že koupí dům v opuštěné obci v pustých západních fjordech, netuší, co všechno je tam čeká. Co bude odhaleno a co probuzeno.

Gardar, jeho žena Katrín a společná kamarádka Líf se chtějí pustit do renovace domu, ale brzy se začnou dít divné věci. Na podlaze se objevují mokré šlápoty, někdo trousí po pokojích mořské mušle, ozývají se podivné zvuky. Mobily se jim záhadně vybijí a loď pro ně má přijet až za několik dní. Jiná cesta z oněch mrazivých pustin nevede. Jsou tu úplně sami. Nebo ne...?

V malém městečku na druhé straně fjordu vyšetřuje policistka Dagný spolu se svým kamarádem, psychiatrem Freyrem, sérii nepřirozených úmrtí. Stopa vede do zaprášených archivů s policejními složkami z minulého století. Jak by ale tehdejší zločiny mohly souviset s nedávným záhadným zmizením Freyrova malého syna?

Záhady se vrší jedna na druhou a pomalu se začínají propojovat do řetězce děsivých událostí. Příšerná pravda musí být odhalena. Mrtví si někdy pamatují víc, než bychom si přáli...
Ale pokud byste si snad chtěli říct „vždyť je to jen spisovatelčina fantazie", nebuďte si tak jistí a vězte, že příběh je (přinejmenším zčásti) postaven na skutečných událostech.

Osobná skúsenosť
Filmové thrillery mám naozaj veľmi rada, množstvo napätia, nečakaných zvratov a hlavne napätia. Práve preto som sa tentokrát rozhodla siahnuť po tejto knihe, pretože nie len samotný názov, ale aj obálka vyzerá (aspoň pre mňa) dosť desivo.

Ak poznáte YRSA, určite vás prekvapí, že v tejto knihe sa nestretnete s Tóry, ale myslím si, že kniha je i bez nej naozaj úžasná.

Samotný dej i zápletka ma veľmi oslovila, nechcem vám však prezrádzať, ako to dopadne, či aké samotné zvraty ma prekvapili (potom by sa vám to už určite nechcelo čítať), tak poviem len toľko, že rozhodne táto kniha stojí za prečítanie. Množstvo napätia – ako aj v ostatných YRSA knihách, zaujímavých a nečakaných zvratov, no vyvrcholenie bolo i tak z celej knihy to najlepšie.

Samotná myšlienka – traja mladí ľudia z Reykjavíku, ktorí si kúpia dom v opustenej obci, takže na všetko sú sami sa mi taktiež veľmi páčila. Už len pocit, „osamelý, opustený, nikto im nepomôže, nikto ich nezachráni“, je dosť nepríjemná, takže ak sa niekto vžije do postáv, určite sa mu táto kniha zapáči.

Hodnotenie

Kniha ma naozaj nadchla, až tak, že jej nemám čo vytknúť. Preto je moje hodnotenie 10/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára