pondelok 14. decembra 2015

Madame Picasso

A opäť tu máme knižnú pochúťku. Tentokrát to bude životopis Madame Picasso, ktorý vás určite zaujme.

Výzor
Kniha má veľmi pekné, staromódne spracovanie. V pozadí máme možnosť vidieť Eifellovku alebo inak povedané železnú pani a v popredí farebné dievča. Táto obálka je veľmi pekná.

Obsah (v češtine)
On byl malířem století, ona láskou jeho života...
Utajený příběh Evy Gouelové, nezapomenutelné ženy, jež získala srdce jednoho z největších malíře naší doby
Ma jolie, má krásko, nazýval jeden z nejslavnějších malířů nové doby dívku, která mu náhodou zkřížila cestu, aby už z jeho života nikdy neodešla. Kdyby byl tenhle příběh vymyšlený, mnozí by ohrnuli nos nad další neuvěřitelnou „pohádkou o Popelce". Jenomže tohle je pravda. Jen místo prince potkala Eva Gouelová, chudá venkovská dívka a švadlenka v kabaretu Moulin Rouge, Pabla Picassa. A výstřední mladý génius k ní brzy zahořel stejnou vášní jako ona k němu.
S jiskřivým půvabem a smyslností nás jejich příběh zavede do opojné Belle époque, do pařížských kaváren a salonů, kde nad sklenkami pernodu diskutují veličiny jako Gertrude Steinová čiGuillaume Apollinaire. Nahlédneme nejen do soukromí Piccasova ateliéru a ložnice, ale i do jeho záhadného rozervaného srdce.
Milenci však nakonec musejí čelit ráně osudu, jakou si nedovedli ani představit...

Osobná skúsenosť
Kniha sa mi veľmi páči. Pablo Picasso, ktorý je zakladateľom kubizmu má unikátny štýl a jeho maľby sú veľmi nápadité. Maľby Pabla Picassa sa mi vždy páčili, no netušila som, že majú v sebe aj niečo hlbšie ako iba namaľovanú ženu na plátne.

Ako samotný obsah hovorí, príbeh vyzerá ako z rozprávky. Mladá dedinčanka ktorú spozná svetoznámy umelec a génius Pablo Picasso a okamžite sa zamiluje. Kto by takémuto príbehu veril? O to zaujímavejšie je to, že tento príbeh nie je iba vymyslený. Pablo Picasso a Eva Gouelová naozaj existovali a o láske medzi nimi taktiež niet pochýb.

V príbehu sa človek má možnosť dozvedieť zopár zaujímavostí z minulosti, ako to u nich vyzeralo, ako to prebiehalo a ako to vyzeralo v Paríži a pre tých, ktorý tam už boli možno nájdu nejaké rozdiely medzi súčasnosťou a minulosťou. Ja som však v Paríži nikdy nebola, a preto tento rozdiel neviem porovnať. Čo však vidím aj ja, muži a ženy sa nie len ž inak obliekali, ale aj správali. 

Vďaka tejto knihe mám možnosť nahliadnuť nie len do Picassovho ateliéru, ale aj do jeho srdca a aspoň na chvíľku pocítiť, ako sa Picasso cítiť. Kniha mi taktiež otvorila oči, že niektorý ľudia maju v láske taktiež problémy a niektorý i väčšie, ako ja.

Hodnotenie
Kniha ma naozaj oslovila a vďaka svojmu zaujímavému vzhľadu a reálnemu príbehu si u mňa vyslúžila 10/10
Týmto by som sa veľmi pekne chcela poďakovať nakladateľstvu metafora.cz, ktoré mi túto knihu ponúklo ako recenzný výtlačok. V prípade, že vás kniha oslovila, nájdete ju TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára